lördag 19 september 2015

14 februari 2015. "Jag mår inte så bra"

Friskispressen är en frisk tidning.
  Här en insändare för en tid sedan:
  "Jag läste i senaste numret av Friskispressen  (sidan 32) om benskörhet, och att man bör äta 800 gram kalk per dag.
  Jag har försökt men mår inte så bra, och sedan smakar det inte så gott.
  Apoteket kunde inte hjälpa mig att komma upp i tillräcklig mängd, så jag köpte en 25-kilos säck med trädgårdskalk. Den räcker ganska precis en månad.
  Jag har nu ätit upp nästan hälften, men magen känns så hård att det är svårt att motionera, särskilt tycker jag att medelpassen blir svåra.
  Hur skall jag göra?"

Red.:s svar:
"Om Du vill kan du fortsättningsvis äta 800 milligram kalk om dagen ("milli" hade tyvärr fallit bort i förra numrets Pressat, vi ber om ursäkt för det).
Friskpressen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar